Träningskortets förbannelse!


Så var det gjort!

Igår under min prommis smet jag in på Friskis & Svettis i Eriksberg och inhandlade mitt träningskort.
Det är med blandade känslor. Samtidigt som jag är stolt över att jag äntligen kommit mig för och gjort det så kommer skräcken över att gå dit flåsa bland alla övertränade fitnessmänniskor. En valross är ju smidig och graciös i jämförelse med mig :-/

Jag Vet att jag måste träna för att komma iform och för att fortsätta gå ner och kunna forma kroppen  och må bra, men jag vill verkligen inte göra det bland folk. Så det kommer att bli många ångestfyllda drabbningar med mig själv innan jag kommit mig iväg och fått in en rutin på detta.

Bara försöka bita ihop och börja, men redan nu så känner jag att "jag börjar nästa vecka" och det är inte bra, måste börja nu!
Desutom har jag ju ett mål och med tanke på hur veckorna springer iväg så har jag inte tid att hålla på och vela fram och tillbaka.
Låter ju bestämt och bra men jag vet hur det är, jag är så bra på att hitta på ursäkter och att dessutom gå på dem allihopa.
Tror jag måste se till att min karl kastar ut mig och träningsväskan med huvet före ett par dagar i veckan första veckorna ;-P

2012 ska bli ett bra år! Och jag är den enda som kan få det att bli så, så lika bra att börja jobba på en gång!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0