Bedömd inför bukplastik

   
  Hade fått tid på Sahlgrenska i går för bedömning av bukplastik.
Var lite nervös innan jag åkte dit att jag inte hade tillräckligt med överskottshud för att få detta.
Man vet ju inte vad dom har för kriterier osv.

Nu var jag där bara 7 månader efter OP och normalt är att man kommer dit mellan 12-18 månader efter OP. Detta för att man ska ha gått ner så mycke som möjligt och ligga så nära sin målvikt som det bara går för att resultatet ska bli det bästa. Jag fick remissen dit redan nu från min kirurg p g a bråcket och det fula ärret jag redan hade på magen som han tänkte att man kunde åtgärdat på samma gång.

Nu ville mitt bråck inte vänta och det var ju tur i oturen trots allt eftersom jag inte fick OP hos plastikkirurgen nu.

Har ett BMI i dag på ca32.8 och man måste ligga på max 30. För att få bästa reultat så vill dom att man gärna ligger på runt BMI på 27.
Jag köper detta helt och hållet, och för min del gör det att jag måste gå ner ca 10-15kg till innan det är dags.

Dom fotade mig och mätte och jag är kvalificerad, dvs jag har ett "överhäng" på mer än 3cm så bara jag får ner mitt BMI så får jag också skinnet åtgärdat. Det var himla skönt att få höra och och den där lilla extra moroten som jag behöver för att komma igång igen och lägga i en växel till.

Min resa är inte färdig ännu trotts att jag gått ner från 128kg till 95kg. Målet är fortfarande att hamna på runt 70kg innan jag är klar. Så nu får det blir att ta tag i träningen ordentligt!

To be continued....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0