Vardag efter semestern!

  •    

         Det är verkligen långt mellan gångerna nu men det beror mest på att det inte händer så mycke.  men nu har vi precis kommit hem från våran semesterresa till Bulgarien som vi gjorde förra veckan (26maj - 2juni).

    Kan inte förklara vilken resa det var, inte bara för att det var en utlandstripp men just för att det var en själsligt nyttig resa också.


    Jag hade bestämt att denna resan inte skulle gå i kalorie-räkningens tecken utan denna vecka skulle verkligen vara semeter från ALLT! 
    Så jag vägde mig innan vi åkte, 90,4kg stod vågen på då.
    (Ja jag vandrar lite upp o ner med vikten men inte mer än max 1kg fram o tillbaka.)

    Efter 1 vecka med underbar inhemskmat, massor med Öl, vin, alkoläsk och cider, massa fast food och snacks så var jag iaf lite nervös när jag i går morse klev på vågen hemma igen.

    88,5KG!!!
    Kan ni förstå?! jag har tappat 2kg under denna veckan. Detta ger mig ett BMI på 30,6.
    2kg till så ligger jag under 30, och det är den gränsen jag behöver nå för att få remissen skickad till plastikenheten.

    Känner mig mer positiv och motiverad än jag gjort på länge.
    Skulle ju vara trevligt om jag kunde komma igång med tränigen nu då tankarna är åt rätt håll ;-P


    Var på min 1års kontroll för en månad sedan, inga speciella nyheter.
    Vi gick igenom mina prover, hur jag mår och vilka förändringar min viktnedgång gett mig. Positiva och negativa saker osv.Hade lite dåligt blodvärde och järnvärde så nu äter jag järntabletter också och det verkar fungera bra för mig, inga konstiga reaktioner.

    Däremot hittade de en skugga på bukspottskörteln som dom ville kolla upp. Så blir en CAT-scan på Sahlgrenska snart. Jag behöver inte vara orolig för att det ska vara cancer säger dom, i min "unga" ålder är det tydligen helt uteslutet att få cancer där. Men man tänker ju ändå och skuggor som påminner om cystor eller knölar känns inte alltid bra.

    Kan ju vara bara vanliga fettknölar också... intalar mig det iaf.

    Nu tillbkaa till vardagen igen, 6 veckor kvar till semestern! Nedräknigen har börjat :-)


    See U when I see U!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0