Nu är Jag på "G" igen!

    
Nu var det ett tag sen sist igen!  Är väldigt dålig på att uppdatera men att bara skriva att allt går bra dag ut och dag in känns inte så givande. Går det bra finns det inte så mycket mer att tillägga tycker jag  =)
 
Efter många turer och flyttade tider osv så är nu min OP-tid satt till den 25 mars. Påskveckan! så jag vet ju vad jag gör i påsk iaf. Tur det kommer en Påsk varje år, inte för att jag brukar göra så mycke under den högtiden iaf men ändå.
 
Den 19e februari var jag på Ortopedteknik och provade ut en gördel som jag ska ha i upp till 6veckor efter OP men gärna ända upp i 3 månader. Ju längre man har den desto bättre blir resultatet. Framför allt ska jag ha den för att avlasta buken efter bråckoperationen men den kommer även att hjälpa bukplastiken att bli finare då den hjälper till att begränsa slitningar i ärret osv.
 
Den 12 mars ska jag på inskrivningsmöte på Östra, får trädda kirurgen som ska utföra själva bråckoperationen igen, narkosläkarem lite personal från avdelningen jag ska ligga på , ta prover osv Skulle tydligen ta en hel förmiddag.
 
Sen den 20 mars ska jag till Sahlgrenska och träffa den plastikkirurgen som ska ta hand om  bukplastikoperationen, gå igenom vad han ska göra, vad jag kan förvänta mig efter OP och hur det bör komma att se ut osv.
 
Och sen efter helgen så är det dags.
 
Lite nervöst känns det, inte så mycke för operatioenen men första tiden efteråt.
Svårt att föreställa sig hur ont man kommer ha men jag kommer ju att ha blivit snittat från sida till sida, (halva kroppen) så jag misstänker det kommer att kännas.
 
Sen funderar man ju på hur länge man ska vara hemma, jag vill ju gå tillbaka till jobbet så snart som möjligt... Kommer jag få infektioner som bråkar? mm.  Många tankar som snurrar runt.
 
Sen ska man hålla sig borta från förkylningar och andra infektioner fram tills dess nu också... i en tid när alla ligger i influensor och kräksjuka och allt annat kraffs hela tiden.
 
Peppar peppar, än har jag klarat mig, BARA 3 veckor kvar nu håller tummarna att det fortsätter så här.
 
Har funderat lite på hur jag kommer se ut sen......
Jag har gått ner massor i vikt (-53kg nu)... men mitt huvud ser det inte, jag ser inte det själv när jag ser mig i spegeln. Jag ser ju att jag köpper mycke mindre storlek på kläderna men magen är ju fortfarande där och är.... stor och hängig!
Så JAG ser inte hur "liten" jag blivit. Blir så klart glad att folk ser det men JAG ser det inte. Nån psykologisk spärr eller nått.
 
(Låren är en historia för sig... med lite tur går det träna ihop dem sen när jag får börja om att träna igen...)
 
Men hur kommer det se ut när de tagit bort all hängande mage?! Har svårt att visuallisera detta i huvet. Samtidigt som man dessutom vet att man är ju inte 20 längre, så jag kommer inte bli platt som jag var då (Jo, när jag var 20 var jag ohyggligt smal och fin) , men jag kommer ju bli mycket plattare än nu men hur ser det nya platta ut.... Svårt.
Jag kommer ju vara nöjd, för jag komemr ju vara plattare än jag varit på 20 år, men..... jag vet inte, det gnager ett litet MEN inom mig men jag vet inte för vad. Kanske för att jag inte kan se resultet framför mig. Min enda referens är från när jag var 19-20 och så vet jag ju jag itne kommer se ut..så blir fel.
 
Bara vänta och se. Nått resultat blir det ju iaf, och till det bättre! *bestämt* =)
 
Återkommer när jag har mer info.
 
Wish me Luck!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0